Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady działania sklepu internetowego lookcenterpro.pl (dalej „Sklep”).
- Właścicielem Sklepu jest Olivier Markiewicz (dalej „Usługodawca”).
- Administratorem danych osobowych jest właściciel sklepu internetowego. Dokładne informacje związane z przetwarzaniem danych osobowych znajdują się w zakładce „polityka prywatności”.
- Klient, w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w procesie przetwarzania danych osobowych, ma prawo do wniesienia skargi do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
- Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca: komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; dostęp do poczty elektronicznej; przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 17.0 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 10.0 i wyższej, Opera w wersji 12.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 23.0. i wyższej, Safari w wersji 5.0 i wyższej, Microsoft Edge w wersji 25.10586.0.0 i wyższej; zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024×768; włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
- Klient obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich.
- Klient obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
- Klienta obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
- Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek materiałów publikowanych na stronie internetowej Sklepu (w tym zdjęć i opisów towarów) bez pisemnej zgody Sklepu.
- Najważniejsze definicje:
Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży z właścicielem Sklepu.
Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia3 maja 2014 r. (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 ze zm.)
Kodeks Cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).
Produkt; Towar – prezentowana w Sklepie rzecz ruchoma, która może stać się przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Usługodawcą.
Umowa Sprzedaży – umowa w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego zawarta pomiędzy właścicielem Sklepu, a Klientem za pośrednictwem sklepu internetowego pod adresem lookcenterpro.pl
Dzień roboczy – dzień przypadający od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą formularza zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze sprzedawcą.
Warunki realizacji zamówienia
- Realizacja zamówienia jest możliwa na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
- Zamówienia mogą być składane:
a) poprzez formularz dostępny na stronie internetowej Sklepu, b)emailem na adres dostępny na stronie internetowej Sklepu, c) telefonicznie na numery przeznaczone do składania zamówień, dostępne na stronie internetowej Sklepu w zakładce Kontakt. - Klient może dowolnie komponować swoje zamówienie poprzez dodawanie i usuwanie produktów z koszyka.
- Momentem rozpoczynającym realizację zamówienia jest wypełnienie formularza zamówienia, a następnie potwierdzenie zamówienia przy użyciu przycisku „zatwierdź i zapłać”.
- Od momentu potwierdzania zamówienia nie jest możliwe dokonywanie żadnych zmian w zamówieniu.
- Po potwierdzeniu zamówienia sklep przechodzi niezwłocznie do realizacji zamówienia. W tym momencie poinformuje Klienta o przyjęciu zamówienia poprzez wysłanie wiadomości e-mail.
- Warunkiem wysłania zamówienia jest odpowiednie opłacenie zamówienia. Nie dotyczy zamówień z wybraną opcją dostawy za pobraniem oraz z płatnością przy odbiorze osobistym.
Ceny towarów
- Ceny towarów prezentowanych na stronie podane są w polskich złotych i zawierają podatki.
- Klient w momencie potwierdzenia zamówienia zobowiązuje się do zapłacenia całej podanej kwoty, która wyświetli się w momencie potwierdzenia zamówienia.
- Klient jest świadomy, że podane ceny produktów nie zawierają ceny dostawy.
- Ceny dostawy są podawane oddzielnie w momencie potwierdzania zamówienia i różnią się od siebie w zależności od wybranej przez Klienta formy dostawy (więcej w dziale „Dostawy”).
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany ceny widocznej na stronie. Zmiana ceny nie dotyczy produktów, które zostały zakupione przed zmianą.
Formy płatności
- Usługodawca udostępnia Klientowi następujące formy płatności:
a) za pobraniem – wówczas zapłata następuje gotówką przy odbiorze Towaru,
b) przelewem – wówczas Sklep rezerwuje Towar w magazynie i wysyła go na adres wskazany przez Klienta po zaksięgowaniu wpłaty na rachunku bankowym Usługodawcy wskazanym w tym celu na stronie internetowej Sklepu bądź w emailu do Klienta,
c) kartą płatniczą (Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro),
d) on line by link, BLIK
e) w inny sposób, jeżeli jest on określony na stronie internetowej Sklepu. - Warunkiem wydania towaru jest zapłata za towar i przesyłkę.
Dostawy
- Dostawa możliwa jest na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
- 2. Usługodawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy:
a)
b)
c) - Klient samodzielnie dokonuje wyboru sposobu dostawy.
- Dostawa jest odpłatna, chyba, że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
- W momencie dokonania wyboru dostawy Klient akceptuje podaną cenę dostawy i zobowiązuje się do jej zapłacenia.
- Koszty dostawy:
a)
b)
c) - Odbiór osobisty jest bezpłatny i dostępny pod adresem ul. Wodociągowa 3/2187-100 Toruń
- Odbiór osobisty jest możliwy po uprzednim otrzymaniu zawiadomienia na adres e-mail o gotowości zamówienia do odbioru.
Czas realizacji zamówienia
- Przewidywany czas realizacji zamówienia jest podany każdorazowo w momencie potwierdzenia zamówienia przez Klienta.
- Czas dostawy może się zmieniać w zależności od wybranego sposobu dostawy.
- Usługodawca zastrzega, że zamówienia mogą być realizowane w czasie 2 – 3 dni roboczych.
- Termin ten liczony jest:
a) W przypadku płatności przelewem – od dnia zaksięgowania należności na rachunku bankowym Usługodawcy.
b) W przypadku płatności gotówką przy odbiorze – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
Reklamacja produktu
- Usługodawca ma obowiązek dostarczyć Klientowi produkt bez wad.
- Podstawa i zakres odpowiedzialności sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym (w art. 556-576 Kodeksu Cywilnego).
- Klient może dostarczyć reklamację osobiście pod adres , listownie na adres ul. Wodociągowa 3/21, 87-100 Toruń lub w formie elektronicznej na adres lookcenter.torun@gmail.com.
- W celu złożenia reklamacji Klient może posłużyć się gotowym wzorem formularza reklamacyjnego dostępnego TUTAJ lub samodzielnie sporządzić pismo reklamacyjne.
- W celu przyspieszenia realizacji rozpatrzenia reklamacji Klient w piśmie reklamacyjnym powinien zawrzeć:
a) informacje i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady,
b) żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży,
c) danych kontaktowych składającego reklamację.
Podane wymogi mają charakter zalecenia.
Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Jeżeli Klient będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni kalendarzowych, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
Zwroty towarów
- Konsument ma prawo w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania przyczyny.
- Usługodawca zastrzega, iż zwrot jest możliwy jedynie w przypadku towaru nieużywanego, oryginalnie zapakowanego.
- Konsument może odstąpić od umowy, składając Usługodawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do ustawy o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 287)
- Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- W przypadku odstąpienia od umowy, umowę uważa się za niezawartą.
- Towar, który podlega zwrotowi powinien zostać wysyłany na adres sklepu na koszt wysyłającego. Konsument powinien dokonać zwrotu w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy.
- W momencie otrzymania zwróconego towaru Usługodawca zobowiązuje się do zwrócenia kwoty odpowiadającej cenie zwróconego towaru. Do kwoty tej wlicza się również koszty dostawy z wyjątkiem sytuacji, w której Konsument wybrał inny sposób dostawy niż najtańszy.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- Od 1 stycznia 2021 r. postanowienia rozdziału „Zwroty towarów” odnoszą się również do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Postanowienie dotyczące przedsiębiorców
- Postanowienia dotyczące przedsiębiorców
- Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Usługodawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta nie będącego konsumentem zostaje wyłączona.
- Wszelkie spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Klientem niebędącym konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na miejsce wykonania umowy.
Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane za pośrednictwem serwisu internetowego są zawierane w języku polskim.
- Właściciel zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w Regulaminie, w szczególności w przypadku zmiany przepisów prawa, zmian w warunkach dostawy lub innych zmianach wpływających na postanowienia niniejszego Regulaminu.
- Wszelkie pytania dotyczące Regulaminu można kierować na adres mailowy: lookcenter.torun@gmail.com.
- Konsument ma prawo złożyć skargę za pośrednictwem platformy ODR dostępnej pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage
- W przypadku ewentualnej niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z przepisami Ustawy o Prawach Konsumenta, pierwszeństwo mają te przepisy i należy je stosować.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.